fredag 31 oktober 2008

Svampplock & storfrämmat!

Dagen har hittills varit lite hektisk. Ringde pappa direkt när jag vaknade för att höra när vi skulle plocka svamp. "Nu" - sa han. Så det var bara att dra på sig långfilsen & gummistövlarna. Vi hittade många stora fina svampar, fyllde varsin bärkasse på sisåsär 1 timme. Tyvärr förfryste jag mina fingertoppar på kuppen. Pappa tyckte jag var gnällig, han sa att jag skulle ha varit med när han var ung och pilkade sill med farfar. Då kan man snacka om att förfrysa fingertoppar.. :)
Efter det äventyret fick vi fint besök av Jonas & Hanna (hade tagit fina bilder som skulle in här i bloggen men jag fumlade och så raderades dom). De hade med sig varsin söt vovve. Hannas vovve var extremt len, som ett marsvin tyckte Tobbe som missat att marsvin inte alls är lena. Vi gick en promenad vilket inte var helt lätt, det var liksom alltid nån vovve framför barnvagnen. Hanna gjorde sig i mitt kök, lagade supergod risotto. Jonas skulle hjälpa till var det tänkt men som alla andra killar hade han lite svårt att prata & hacka svamp samtidigt. Så han valde att prata.. ..och leka med Kasper! Kim & Love kom lagom till att maten stod på bordet.. ;)
Nehej, dags att rensa svamp. Det är INTE roligt. En massa otäcka kryp följer alltid med i den där påsen. Imorn är det 30-årsfest hos Justina!!