fredag 28 november 2008

2 nätter på sjukhus med dropp

Bild 1. Hemma innan vi åkte in
Bild 2. Lilla armen
Bild 3. Taget idag när han var lite piggare och kunde sitta upp själv.
----------------------------------------------------------------
Nu är vi äntligen hemma! Känner mig lite tagen efter dessa dagarna.. När Tobbe kom hem från jobbet i onsdags bestämde vi oss för att ringa sjukvårdsupplysningen. Då hade Kasper spytt hela natten och dagen, allt kom upp, och då menar jag ALLT.. (även när han bara fick 2 tsk vätskeersättning). De bad oss komma in, Kasper var helt lealös och vitgul i ansiktet. Doktorn sa att vi skulle läggas in och att Kasper skulle få dropp. Han fick så söta plåster med nallar runt droppnålen. Efter en hel natt med dropp var han lite bättre men blev genast sämre när droppet kopplades bort. Vi trodde vi fick i honom lite vätska och blåbärspuré tills allt kom upp över hela sängen och honom och mig. Doktorn bestämde att han måste få dropp igen och vi fick stanna ännu en natt. När Tobbe kom & besökte oss igår kväll blev han lite chockad. Kasper bara låg där och rörde inte en fena. Jag har legat bredvid Kasper hela tiden, känslorna svämmar bokstavligen över när ens lilla bebis inte mår bra. Jag måste bara säga att jag ännu en gång förundras över vilken fantastisk sjukvård vi har, vilka trevliga människor och vilket viktigt jobb de gör, TACK!
Nu känner jag mig sjukt stressad, har inte hunnit göra något julfint i mitt hem, tvätthögarna är högre än höghus och jag känner mig illamående. Så nu måste jag få upp allt ikväll innan jag också åker på magsjukan..
Vill avsluta med ett stort grattis till Johanna & Jens, är så glad för er skull! Det var på tiden att ert fina hus värderades upp, njut nu!! Ska bli härligt att kunna gå ut genom köksdörren utan att riskera livhanken.. ;)