torsdag 20 november 2008

Bästa dagen på länge! (igår alltså.. :))

Igår morse när jag vaknade packade jag Kaspers lilla fjällrävenväska som jag brukar göra när jag ska på rytmik och sen hälsa på mamma & pappa - dvs 1 burk mat, lite grötpulver och två blöjor. Inte visste jag då att jag, Johanna & barnen skulle sova över på Sjuhalla.. ;) Men som tur är så finns det numera en massa bebisprylar där såsom barnmat, blöjor, leksaker osv. Det som inte finns är välling och nappflaska, men det hade Johanna tagit med. Kasper somnade som en stock (hm, han fick 1-årsvälling, kan det ha påverkat den goda sömnen??).. Något av det bästa med att sova över på Sjuhalla är att man vaknar av att det smäcker i brasan (som pappa tänt nån gång när det fortfarande är mörkt ute och han tycker det är dags att gå upp). MYS! Tobbe var också ganska nöjd, han fick ju sjunka ner med mjukisbyxorna i TV-soffan och titta på Sverige - Holland. Fast han sa på telefonen att han saknade oss lite.. :) Idag har Kasper varit hos tandläkaren??!! Ja, kan ni tänka er.. Vid 10-månaders ålder är det dags att visa upp gaddarna och få information om att socker inte är bra. Kändes en aning konstigt att slå sig ner i tandläkarstolen och slippa gapa.. Kasper fick i alla fall en tandborste som han slängde på golvet 2 gånger. Efter det äventyret(?) åkte vi till Kim & Love. Fick korvstroganoff (eller nåt utomjordiskt om Jerry får bestämma). Väldigt gott i alla fall.. Imorgon invaderas hemmet av bebisar igen. Love, Matilda, Anton, Vilmer & Tuva kommer på besök!! Natti!