måndag 3 november 2008

Skitiga mattor..

Nu har jag vänt på mattan i köket & mattan i vardagsrummet för de var såå skitiga. För vardagsrumsmattan var detta första gången, men mattan i köket har vänts några gånger, för när den ena sidan blivit totalt nerskitat så ser helt plötsligt den andra sidan riktigt ren ut. Och så håller jag på några gånger tills det är dags att köpa ny matta igen. För vem orkar gå till kemtvätten??? Idag har vi haft huset fullt. Först ut att besöka oss var Sara & Lisa med tillhörande sötnosarna Caspar & Ella. Vi har alltid lika trevligt!! Lovar att bjuda på annat än lingongrova och micro-kanelbullar nästa gång.. ;) Kasper, Ella, Caspar & Sara på bilden.

Efter det kom Johanna med barnen. Åh vad jag längtat efter att få umgås med mina systersöner. Storkusinen Abbe är så poppis, när han bytte rum kröp de två mindre efter. Ska fixa en bra kusinbild & klistra in här..

Jag har en ny påse svamp som står & väntar på att bli rensad. Gårdagens svamprunda var betydligt mer behaglig än den förra. Solen sken och inga förfrusna fingertoppar. Det är något av det absolut bästa med hösten. Att plocka svamp med pappa! Annars är jag lite ledsen från & till, det var en sorglig dag igår..