torsdag 11 december 2008

10-månadskontroll




Idag var det dags för läkarbesök, mätning & vägning. Kasper tyckte att läkaren var en läskig typ och grät under hela undersökningen. Men allt var bra! Han hade gått ner litegrann sen vi vägde honom inne på sjukhuset men det hade ju varit konstigt annars. Så nu väger han 8145 gram och är 71 cm lång. Han håller i alla fall på att äta upp sig, slukade en och en halv burk ikväll. Och inte behöver vi blanda med frukpuré längre.. :)

Idag var det minusgrader ute - frost i morse och snö ikväll, härligt!! Hanna, Kim, Lisa, Sara & jag tog en promenad runt udden i förmiddags, alldeles lagom långt om jag får bestämma! Sen fikade vi loss hemma hos Sara. Barnen knaprade rån så det stod härliga till och vi drack kaffe. Imorn blir det bebislunch hos Jusse och på kvällen tar Johanna & jag barnen till Sjuhalla. Likabra det, Tobbe & Jens ska nämligen på grabbfest borta hos Björn och det lär nog bli livat! Nu ska jag masa mig ut i snöovädret och montera den nya bilbarnstolen. Tror ni Tobbe skulle uppskatta om jag avbryter hockeymatchen mot att se en monteringsanvisning på DVD.. ;) Får nog använda den skriftliga informationen istället!