tisdag 24 februari 2009

Senapstorsk

Kasper & Love!! Så goa de är!!
Idag har jag haft många bollar i luften. Upp i ottan (07.00) det bet eftersom Kasper fortfarande sov och hade varit superbökig på natten (skulle upp & LEKA runt kl 2, eh.. var kom den ifrån?).. Besöket på barnmottagningen gick jättebra i alla fall och det är vi mycket glada för. Efteråt åkte jag en vända för att kolla på klinkers till uterummet och gissa om jag hittade plattan jag haft i mina tankar, billigt dessutom!! Hade lite tur eftersom det var utgående sortiment och det endast fanns 17 kvm kvar (vi behöver minst 16).. Puh! Var hemma igen kl 10 och hade några sega timmar tills Hanna och jag bestämde oss för att ge oss ut på megalånga rundan. Superskönt att komma ut i solen, precis vad jag behövde. Efter det var det dags för middag, Kim hade dumpat en hel kasse med mat här som hon inte ville ta med sig till Växjö, det tackar vi så hjärtligt för! Hittade en förpackning med torskfilé i påsen och drog ihop en senapstorsk-ungsgryta enligt receptet på baksidan.. Och eftersom det var Kims mat bjöd jag hit henne & Love på middag. Kan väl knappast tipsa om receptet då det var en vid bordet som kämpade med maten i över en timme. Min kille gillar inte fisk helt enkelt.. ;)