tisdag 14 april 2009

Grus i mängder!!

27 kubik närmare bestämt.. Vad jag förstår så är det ungefär 3 stora lastbilar. Ja, det blir så mycket när man har 250 kvm som ska fyllas upp. Vet inte vad som är mest spännande, att lassa ut 27 kubik grus eller att betala fakturan.. ;) Jag återkommer med det!
Ikväll har vi varit ute på tomten igen, en kanonbra barnvakt. Kasper är jättenöjd när vi är ute, traskar omkring, gräver lite i jorden, lägger stenar i hinken osv. Jag har pysslat med mitt stenprojekt. Vi har en liten söt björk på tomten och vid den ligger en stor sten. Projektet går ut på att lägga ut mer sten på snutten från björken till tomtgränsen. Sen vill jag ha en massa fina blommor där! Låter helsnurrigt men jag kan inte förklara det bättre. Kom på idén när Johanna visade en bild på en urmysig tomt som hade det så. Bilder kommer så småningom!
Så var det nu äntligen efter en veckas uppehåll dags för Desperate housewives, men vilken besvikelse. Det var ett skittråkigt återblicksavsnitt. Varför håller de på med det? Tobbe blev nöjd i alla fall, är visst stormatch på TV ikväll!