torsdag 9 april 2009

Söta Små Påskkärringar

Ja, de har varit här idag och knackat på dörren, hela 8 stycken hittills. Och jag kan bara säga att de har varit supersöta allihopa. Väluppfostrade barn blir man glad av! Tobbe & jag hade förberett väl, köpt hem en hyfsat stor godispåse, vi som annars aldrig har godis hemma. Så åkte Tobbe iväg på fotbollsmatch och första trion knackar på dörren. Jag går till godisgömman och plockar fram godispåsen, eh - WHAT?! Den är ju näst intill tom.. Ger barnen allt som är i påsen och hoppas innerligt att det inte ska komma fler, samtidigt som jag blir lite grrrrr på Tobbe som lämnat mig i sticket med en näst intill tom godispåse en skärtorsdag.. Efter en kvart knackar det på dörren igen, trio nr 2. Jag rotar i skafferiet och hittar några torra Mariekex, ler snällt och halvljuger för de söta barnen att de har varit så många påskkärringar hos oss idag att godiset tagit slut. De tackar artigt och säger "det gör inget"! Nästa år ska jag gömma godispåsen väl, eller äta upp den och lämna Tobbe i sticket.. ;)
Hm? Dammsuga? Hur gör man?
Som tack för Mariekexen fick vi denna fina kycklingen..
Kolla in Johannas "Vill Ha".. (http://www.lillaverandan.blogspot.com/) Precis det vill jag också Ha!! Nästa år kanske.. Hoppas.. :)