måndag 11 maj 2009

Dop för kusinen

I helgen har vi varit på dop, det var Kasper lilla kusin Astrid som döptes. Det gick bra tycker jag, hon var lite ledsen när hon fick vatten på huvudet men somnade sedan gott i mammas famn! Även Kasper skötte sig bra i kyrkan, förutom lite "bebissnack" och bus med farfars psalmbok så var han på toppenhumör. Efteråt bjöds det på god mat hemma hos Bengt & Maria. Det var verkligen en superlyckad dag, och vädret gjorde det inte sämre. På vägen till kyrkan körde vi förbi det ena gula rapsfältet efter det andra. Jag måste erkänna att maj är den absolut bästa och vackraste månaden på hela året!! Jag lyckades till slut få en supersöt kusinbild, ni som är nyfikna på lilltjejen får titta på bilderna när ni är här nästa gång! Det är så roligt med kusiner, man kan inte riktigt förstå att de kommer leka, busa & bråka framöver, än är de ju så små! Nu sitter Tobbe & jag i uterummet med en kopp kaffe och känner de varma klinerplattorna mot fötterna medan regnet smattrar mot taket. MYSIGT!!
Det är alltid roligt att leka med faster Ann-sofi!
Hm, vart har jag hamnat nu?