onsdag 12 augusti 2009

Dagis!

Inskolningen har börjat.. Än så länge har det bara varit korta besök och pappas trygga famn har funnits alldeles i närheten, men imorn ska han vara själv på dagis en kort liten stund.. Det kommer säkert gå jättebra! Min lediga onsdag har ägnats åt att köpa något så spännande som en ny dammsugare. Nu när ekonomin är aningens bättre slapp jag handla den billigaste dom har på Netto och kunde istället åka vidare till Onoff. Hade hoppats att den nya skulle vara sådär tyst som man har sett på reklamen men den dånade lika mycket som den gamla. Däremot var den bättre på resten, man behöver tex inte lägga munstycket över dammtussen för att den ska sugas upp. Nice! Något roligare inköp idag var gummistövlar i storlek 21 till Kasper. De är superstora, de åker av för varje steg men med en fleecesock i till hösten så hoppas jag att de ska passa. För jag kan väl ändå inte köpa storlek 20?! Nästa inköp blir ett regnställ så nu ska jag kolla runt på nätet efter nåt fint!
Två par gummistövlar. De mörkblå får bli till dagis och de andra (sötaste paret med små spöken på) får bli hemmagummistövlarna.. :)