söndag 23 augusti 2009

Fest & loppis!

Festfin, lekandes med fina bilen som morfar har gjort!

Helgen har bjudit på en massa trevligheter. Först var det party med Karibien-tema hos familjen Drejstam. Maten var utsökt god och de hade fixat roliga lekar! Trillade in på ämnet - roliga program och youtube klipp vilket såklart ledde till en massa skratt. Det blev en sen kväll, närmre två funderade vi allvarligt(!) på att rota fram ett sällskapsspel men vi var kloka nog att runda av vilket vi var mycket tacksamma över kl 06.00 morgonen efter när Kasper ville läsa bok och bygga lego.. Jag fick dock sovmorgon till kl 08.00, Tack älskling för det! Och Tack Sara & Marcus för en supertrevlig kväll!!

Idag fick Tobbe sovmorgon och eftersom han var utvilad gick han med på att åka till loppisen i Brunnsparken. Har inte varit där alltför ofta men blir alltid lika förvånad över hur mycket skit det finns i folks hem. 1:a pris idag får ett gammalt sunket fotbad - tjena, vem vill stoppa fossingarna i nån annans hudavlagringar?! Jag vet, jag vet man kan tvätta det och bubbelpool är minst lika äckligt men ändå.. iiiuuuuuhhhh! Hur som helst är jag nöjd med våra inköp, en leksak, en massa leksaksdjur och en bok till Kasper, en rottingkorg från Ikea och lite inredningstidningar till mig. En picknick hann vi med också innan det var dags att åka hem. Tessan och lilla familjen kom på besök nämligen och det var superkul att vi hann träffas, blir inte så ofta nu trots att det inte är alltför många mil emellan. Ett kort besök blev det hos mamma och pappa ikväll med, och så en skön kvällspromenad med syster. Kommer somna gott ikväll, Natti natti!!