lördag 12 september 2009

Surströmming = Bläääää!

Alla fortfarande ovetande om vad som komma skulle.. Kolla in systers blogg - www.lillaverandan.blogspot.com - så får ni se.. ;)
Glatt kräftgäng, med hattar & hakklappar på!
------------------------------
Ja, jag kan inte säga annat, jag trodde att jag skulle kunna svälja bara av ren vilja och jävlar anamma, men sedan graviditeten har jag ovanligt lätt för att klökas (något jag i princip aldrig gjorde innan) och det sitter konstigt nog i än. Lukten var förfärlig och det hade inte spelat någon roll om den sura strömmingen hade smakat kanelbullar.. Jag kunde bara inte svälja! MEN jag hade i alla fall en bit slajmig filé i munnen och tuggade säkert på den 5-6 gånger innan servetten åkte fram. Tobbe provade inte ens.. ;) När de små sov gott var det äntligen dags för kräftor, pajer, vitlöksbröd, snaps, hattar och hakklappar. Och som vanligt med goa, härliga, underbara familjen - en massa skratt!