fredag 3 september 2010

Trött, seg och allmänt off

Fy bubblan vad off jag är ikväll. Hade spänningshuvudvärk efter jobbet, lade mig i soffan och toksomnade. Så nu känner jag mig sådär off som man gör när man toksovit på dagen. Lite sådär oförklarligt irriterad är jag också, hade datorn varit av något bastantare slag hade den fått sig en omgång. Vi har ju såklart fortfarande inte köpt en ny. Att blogga är ett gigantiskt projekt, för det tar ca 100 år att starta upp den och när man väl kommit in på bloggen och påbörjat ett inlägg blir den överhettad och stänger av sig. G-knappen saknas nu helt så man får trycka på nån "metallgrej" som är asvarm. Har man väl hittat laddningen kan man inte röra datorn en millimeter, då glappar den och stänger av sig för att den inte har laddning. Ja ni förstår.. Så nästa löning är det dags att åka och köpa en ny, bra och j-ligt snygg datorn så att jag kan börja blogga ordentligt igen. Hur som helst, veckan har bjudit på flera trevligheter. Födelsedagskalaset hos syster i söndags bjöd på den godaste mögelostmaten man kan äta. Kycklingfilé i krämig gorgonzolaostsås med pasta till. Mums!! Nya verandan var fantastisk, stolt är jag som har en storasyster som kan snickra på riktigt!! Lediga onsdagen tillbringades hos tandläkaren, Kasper lekte med Ella under tiden, lyxigt att kunna lämna till vänner på gatan sådär. Efteråt blev det kaffe framför studsmattan, Kasper pratade om denna hela kvällen sen "Ella & Kaper hoppar studsmattan o skjattar". På torsdagen plockade Madde upp mig för en Mary Kay kväll hemma hos Maria. Efter infon fick jag lite dåligt samvete mot min hy, den behöver kanske lite mer omtanke än tvål & vatten.. Tack båda Mariorna för en trevlig kväll!