måndag 18 april 2011

Söndagen..

..blev en riktig lyxdag för Kasper som fick förmiddagen med kusinerna och eftermiddagen med kompisarna!! :) Lek, stoj, bus, skrik, grin och skratt! Intensivt men mycket mysigt! (Smågrabbarna står här och räknar medan Tobbe gömmer sig).. Lördagen var förresten minst lika lyxig, även för mig. Vi åkte till mormor eftersom morfar var iväg och pappa Tobbe hade fotbollskväll. Efter god middag och ett glas rött gick vi en sen kvällspromenad och tittade på de nyfödda "lammarna" SÅ SÖTA! Såna här helger fyller mitt lilla hjärta med lyckohormoner, tack mamma för en mysig kväll!
Nu är våren här, sekatören och krafsredskapen har åkt fram, trädgårdshandskarna sitter på, men jag vet inte vad jag gör för fel för det går alltid hål på dom där handskarna och jag får en massa jord under naglarna. Och vad är det med jord under naglarna egentligen, det går ju inte bort, va fasen. Fick ta med mig nagellack till jobbet idag.. Men skitsamma, det är härligt ljuvligt att krafsa i jorden och klippa buskar!
Vår lilla kisekatt är fortfarande på villovägar, det börjar bli riktigt jobbigt, hoppet liksom försvinner mer och mer för varje dag. Imorn ska Tobbe & Kasper gå en lång promenad och vissla en massa, kanske han hoppar fram från en liten buske och följer med hem, vill att han ska sitta där på fönsterblecket på morgonen, och vänta på att lilla familjen ska vakna!