måndag 23 maj 2011

Stort kalas för mamma!

Ja i lördags small det på riktigt, vad vi har varit nervösa och taggade på samma gång. Allt skulle klicka och ingen av gästerna fick försäga sig.. Två timmar innan gästerna samlades lade då Kasper sin första pizza, men heja?! Han har under sina tre år prickat in magsjukan på 2-dagen, 3-årskalaset, julafton och så nu (och ett gäng andra gånger också såklart, vi kör rundan minst två gånger per år). Av alla dessa var denna dagen den allra sämsta.. Det var bara att skicka hem Tobbe & Kasper, gråta en skvätt och komma över det. Jag saknade dom båda sååå mycket men mest ledsen var jag för Tobbes skull som missade tidernas fest..
Bortsett från det var det en magisk afton minsann, efter sminkning och motorcykelfärd med Björtan (hon är modig min mamma, jag hade aldrig vågat ;) väntade gästerna på kullen med höjda glas. Sen bytte det ena gänget av det andra med fantastiska sånger och spektakel för mamma. Moster Lisbeth får priset för den roligaste frågesport vi någonsin varit med om, facit var en dagbok från 1963 när mamma var 12 år, ja jösses. Och som syrran skrev, kvällen avslutades med släktgig i vardagsrummet, med Jutta på keyboard, Momi på gitarr, Daniel på munspel och så ett gäng Carolor.. ;) Puss mamma, hoppas du minns denna kväll länge länge, du är värd det bästa! ♥
Min kamera är på villovägar, så en snodd bild från Johanna är allt jag kan erbjuda..