lördag 15 oktober 2011

Häck & hemhjälp

Hemmet har fått stå tillbaka sista tiden (milt uttryckt), jag har varit så dålig att jag inte ens orkat slänga den halvätna bananen på sängbordet *urk*.. Känns som att hela Näsets bananflugor har flyttat in, och i vår kompost förökar de sig i ett väldans tempo *urk*.. Men så kom hemhjälpen, i form av mamma (och en liten släng av storasyster) och hemmet bokstavligen skiner. Det gnoddes där det aldrig gnotts förut, och jag fick andas frisk luft eftersom mamma är bäst på att vädra. Åh så mycket ny energi jag fick och *peppar peppar* jag mår faktiskt lite bättre.. :) TACK!
Tobbe har pysslat med häcken i helgen. Fina små buskar som vi får njuta av över vintern, sen ska de klippas ner till 20 ynka cm. Men så ska det förhoppningsvis bli en bra bred och välvuxen häck framöver!!