tisdag 17 januari 2012

Inreda lekrum

Vi har sedan vi flyttade in här 2007(!) haft ett mycket praktiskt "inneförråd", där har samlats allt från bildäck, sopor, barnvagnar, en gammal tv och ungefär en miljoner grejer till. Vissa gånger har man öppnat dörren, kastat in mer skit & stängt fort som fasen, dels för att det har varit så knökat med grejer att man inte kommit in och dels för att det har varit något stressande för en pedantsjäl som jag att se så mycket skit på en och samma gång.. När uteförrådet blev klart nån gång 2009 trodde jag det skulle bli ändring på saker och ting, men icke. Ni kan ju förstå hur smidigt det är att ha ett rum att samla all form av bråte som man inte vet vad man ska göra av för stunden. Nu har dessutom Daniel & Maria lagt beslag på vårt inneförråd med en mycket mysig soffa som man kan sitta i en stund om man känner sig understimulerad.. ;)
Snart är det dags för ett nytt försök att få i ordning rummet (som ligger i andra delen av huset). Vi är inte redo på länge tror jag att flytta bort Kasper till dit, han har blivit lite mörkrädd och sover mycket hos oss om nätterna, så det känns tryggt att ha honom i rummet intill. Jag spånar lite på idéer och har hittat en del fint. Jag är och kommer aldrig att vara någon som tar in en massa starka färger, jag blir alldeles yr i mössan av det. Jag gillar det mjuka och harmoniska. Den här tapeten ligger mig varm om hjärtat och den kommer nog att få sitta på en av väggarna. Stjärnor är något jag aldrig tröttnar på!! Massa bra förvaring, ska det vara, ett bra skrivbord och någon form av minimyshörna kanske.. Men som sagt, först ska vi bara röja lite..