torsdag 26 januari 2012

New Orleans

Här bodde jag, det här kortet är taget från mitt fönster. Det var bara att hoppa i poolen när man hade tränat och bubbelpoolen när det var kallt (vilket det iofs aldrig var). Studentboendet låg precis intill universitetet!

Wiebke & jag i matchdressen, skitfula stora t-shirts i herrstorlek och en kort tajt kjol som man fick ha nere på höften om inte halva rumpan skulle synas. Typiskt USA-mode.. Här var jag nog mer vältränad än någonsin eftersom vi tränade 3h tennis/dag + styrketräning och fys, och så 1-2 matcher på helgerna.

Min fina dubbelpartner Patricia från Sydafrika! Vi hade hysteriskt kul ihop på banan och hon hade världens underbaraste skratt.
Herrlaget & damlaget på resa ihop! Många galna fester blev det också.. :)

Mardi Gras! På förfest hemma hos Mary (den enda i laget som var från USA). Typiska platsdrickamuggar och snart har vi mängder av beads runt halsen!


Hela "världen" samlad! Den här bilden togs dagen innan jag skulle åka hem.. Hade liiite längre hår på den tiden.. ;)
Som alltid när jag kollar bilder från den här tiden blir jag förtvivlat sentimental, nästan så att jag måste gråta en skvätt. Mina två år i New Orleans är de mest speciella jag har varit med om, det var lycka, spänning och äventyr blandat med hemlängtan!!