onsdag 22 februari 2012

Vecka 28 & 4-årskontroll

Den fruktade glukosbelastningen var inbokad idag kl 8.00. På fastande mage åkte sockerslajmet ner och jag fick kämpa en halvtimme för att det inte skulle komma upp igen, sen lugnade det sig och jag mådde som en prinsessa, som jag gör när jag inte äter. Till min stora förtjusning var jag dessutom ensam och kunde i lugn och ro hänga i soffan och titta på profylax-film. Jag är dessutom mycket nöjd över mitt värde på 7,8.
Bebisens hjärtljud låg idag på 128, blir det inte en liten kille så tror jag vi svimmar.. ;) SF-mått - 26, Blodtryck - kommer inte ihåg/68, järnvärde -118, vikt +5.

Freddy, Wilma & Scooby :)
Under sportlovsveckan har vi också hunnit med 4-årskontroll. Kasper väger nu 15,5 kg och är 102 cm lång, fick toppbetyg på syn & hörsel, klarade alla bilder och ritade fina huvudfotingar. Sen var det ju det här med talet. Ända sedan han var liten har han mest varit intresserad av att "pinga" & "pela fotboll" och några konsonanter hit & dit spelar väl ingen roll?! Men, men vi får öva lite mer framöver, även om vi tycker att han pratar sötast i världen!