söndag 22 april 2012

Bebisnamn och lite annat

Grabbarna på taket!
Minsann, vi har lyckats hitta tre namn som vi båda kan tänka oss och ett av dem (ja inte Giggs då) känns helt plötsligt såå rätt! Nu har det blivit lite mer verkligt på något vis och hjärtat skuttar till lite extra av längtan!! Helgen börjar nu gå mot sitt slut, jag är trött, det har varit mycket, men ikväll känner jag mig harmonisk och tacksam. Igår var vi på Sjuhalla och inspekterade takläggningen, mycket fint bidde det. Kasper fick stanna kvar hos mormor & morfar medan jag åkte till Karlshamn för tjejkväll med mina fina vänner. Tobbe var på grabbkväll, också i Karlshamn så det fick vi ihop bra.. :) Vi pratade hela kvällen lång och 00.30 sa vi godnatt. Jag som normalt lägger mig med Kasper kl 19.30 kände mig som en ny människa, fylld av en massa energi. Det var så längesen jag kände mig så pigg! Haleluja! Fick toksova igen några timmar idag istället men det var det värt.

Idag har Kasper & Caspar lekt hela långa dagen och nu ligger vår lille kille och sover i sin(!) säng. Det har inte hänt sedan jag blev dålig i september. Vi fick genast nya vanor här hemma eftersom den absolut endaste lilla sysslan jag kunnat bistå med under hösten/vintern var att natta Kasper. Jag låg ju redan i sängen liksom, smidigt värre ju.. ;) Så, så har det sett ut sedan dess. Nu kände vi att det var dags att återställa vissa rutiner innan bebisen kommer så att Kasper ska slippa tända lampor, bebisskrik och amningsmaraton på natten. En liten futtig månad kvar nu (max hoppas jag), bild på fotbollen kommer snart!