torsdag 12 april 2012

Till allmän beskådning :)

Jag har gått in i vecka 35 nu och fotbollen växer som bara den. En stor rund kula mitt på magen har jag, precis som med Kasper (fast mamma säger att jag är större den här gången). Jag har tyvärr inte många magbilder från förra graviditeten att jämföra med.

Häromdagen i mataffären kom det fram en gubbe och sa "det är gott med gröt" och pekade på magen. Eh, ja, vad svarar man på det?! Han tyckte i alla fall att han var superrolig.. :) Annars måste jag säga att det har varit lugnt med kommentarer från folk, jag blev stött några gånger när jag hade Kasper i magen, var helt oförberedd på: "är det tvillingar i magen" "det ser ut som du ska spricka" osv osv. Den här gången har det varit annorlunda, massa fina kommentarer från alla håll & kanter! Eller har jag varit mer avslappnad kanske? Lite komist är det ändå att den ena utbrister att jag har en jättestor mage medan nästa tycker den är liten.. Kommentarer om kön på bebis har också varit lugnt och det är jag enormt tacksam för! Jag vet nämligen att det inte är helt ovanligt att folk häver ur sig de mest hjärtlösa kommentarerna om just detta. När syster berättade att det troligtvis var en liten tredje kille de väntade fick hon tillbaka "Jaha, eh, men grattis ändå"..

Hur som helst så är vi väldigt inställda på en liten kille här. Nog för att skrock är skrock men jag tror lite på det där, och här säger den kille på nästan samtliga punkter. Jag klurar en del på namn och har säkert en 10 st jag kan tänka mig men Tobbe dissar alla. Han vill att bebisen ska heta Giggs efter en fotbollsstjärna i United, eller inte säger jag! ;)

41 dagar kvar nu och oj vad vi längtar efter dig bebisen!!