onsdag 27 juni 2012

Familjekalender

När vi nu skulle bli fyra personer i lilla familjen tyckte jag att det var hög tid att införskaffa en familjekalender. Det var dags för lite ordning och reda i vårt liv efter alldeles för många bortglömda dagisfikaväskor och andra pinsamheter. En kolumn för varje familjemedlem, kunde liksom inte bli fel. Bara en liten detalj man inte får glömma - ATT TITTA I DEN!
Som igår, efter en skön välbehövlig sovmorgon. Klockan var halv elva och jag tyckte att vi kunde fylla i kalendern med nya viktigheter. Så ser jag att det var föräldragruppsfika hos Lina. Klockan 10.00. Gaaah! Där satt jag halvt påklädd med frissig frilla. En raggardusch senare satt jag i bilen, fullt påklädd men med fortsatt frissig frilla. Som tur var hann jag ändå med 2 timmars kaffedrickande med resten av mammorna, heja!