fredag 29 juni 2012

Hål i väggen

Nu är vi igång, äntligen. Den gamla dörren har sett sina bästa dar, fönstrena däremot kommer framöver att sitta i systers växthus. Jag kommer sakna spröjsen och den lantliga känslan som är där nu, men jag kommer då inte sakna att putsa alla 72 smårutor (då har jag bara räknat utsidan, dessa är dubbelglas så ni kan ju multiplicera med 4). Jag kommer heller inte sakna fönsterkittet som ramlar loss lite då & då, eller alla spindlar som flyttar in mellan rutorna. Nej jag lovar, är det något jag inte kommer att ångra av alla våra projekt så är det detta.. ;)
Nu har min duktiga Tobbe rivit och satt nya reglar och tills dess att skjutpartiet kommer på plats har vi en mycket vacker utsikt i form av en grön presenning. Det ska ju komma åska & regn sägs det, men vad vet man om det egentligen. Klart.se helgarderar mest hela tiden med sol, moln, några regndroppar och en blixt, för säkerhetsskull.