måndag 17 december 2012

Bus

Lillasyster ställer till oreda lite här & var nu när hon kommit på hur man gör. Nu reser hon sig, mest mot soffan där vi sitter och helst av allt vill hon pilla bort tangenterna på datorn. Vi försöker uppfostra henne redan och säger aja mest hela tiden men hon bara skrattar.


Storebror är rätt busig han också. Efter fredagens alla bestyr på stan var mina nycklar borta. Jag letade igenom hela huset och fick en del gliringar av Tobbe som "det skulle aldrig hända mig". Efter några timmars letande hämtade jag upp Kasper hos kusinerna och frågade om han hade sett mina nycklar och vips så drog han fram dom från sin lilla jackficka. Han sa att jag hade glömt dom i affären och att han hade tagit hand om dom åt mig, vilken kille va?! Jag lovade honom en kaka så duktig som han hade varit. Tills jag frågade igen vart han hade hittat dom. "I din ficka mamma, jag skulle skoja med dig". Grrrrrr.
Mellan busen har han varit hos tandläkaren, världens snällaste sådan! Kolla in här: http://youtu.be/lqW_B8J5tf0   (obs, bara de som har länken kan se videon).
När storebror klär på, ser det ut såhär.. :)
Annars är vi fortfarande harkliga här hemma, mest Tobbe & jag. Måste vara århundradets segaste förkylning. Alla klappar är inköpta & insvepta. Jag drog hela lasset i år, även till familjen Johansson. Men det var bara i år när jag hade tid över (normalt sett ansvarar vi för "våra egna" familjer) men så ville jag avlasta Tobbe lite, han har dragit ett rätt tungt lass de senaste två jularna.. ♥