tisdag 15 januari 2013

8-månadskontroll

Igår hade vi besök här hemma av bvc-Brigitte. Det gick fint och Sanna fick godkänt på samtliga punkter. Storebror tyckte det var spännande att någon kom på besök och ropade glatt "mamma, tanten är här nu" när hon kom. Men efter 15 minuter fick han myror i brallan och ville mest klättra på mig. Sanna väger nu 7840 gram, lite mer än Kasper vid samma tidpunkt. Hon har lärt sig ett nytt trick, att smaska högt med tungan, det låter som om hon har en tre fyra hubbabubba i munnen och man blir ju helnojig att hon äter på något farligt. Men inte. :)

Tugga på strumpor är favoriten just nu
Idag har vi det bra, Sanna & jag. Tänd brasa, en kopp kaffe och snöigt ute. Jag hann köra ett pass framför TV:n medan Sanna sov och har lite lätt blodsmak i munnen nu. Lite kinect nike träning och så 75 min step/styrka på Friskis varje fredag hoppas jag ska göra susen. Men jag måste verkligen sluta att kompensera med choklad och delikatobollar. Men suget är enormt på kvällen och det sitter en liten fuling på axeln som tycker att jag är värd allt chokladigt jag kan komma över. Vill bara bli av med magen, sen skiter jag i resten!