fredag 26 april 2013

Bvc och lite plankan-tankar

Igår var vi på vägning och mätning och kontroll hos doktorn. Sanna väger nu 9100 gram och är 72 cm lång. Hon går mot sin 1-årsdag och det känns helt ofattbart. Vår lilla tjej! ❤

Jag har stått still viktmässigt sen Sanna kom till världen. Ca 3-4 kg från min idealvikt. Det är inte mycket, jag vet, men jag har några favoritplagg som jag inte kommer i. Nu har jag packat ned dessa i en låda och väljer att tänka om. För i ärlighetens namn börjar jag så smått tycka om min nya vikt. Bara den där magen som behöver formas till lite. , istället kör jag plankan varje dag (eller nästan). Och jag måste medge att det gör skillnad. Vid årsskiftet där nån gång klarade jag 30 sek x 3 som jag sedan har ökat på med 5 sek vartefter jag kunnat. Jag är nu uppe på 50 sek x 3 men där nånstans har det liksom tagit stopp. Men skam den som ger sig, jag vill upp i minuten.