onsdag 31 juli 2013

Piffet & socker

Piffet är mest bara omflytt av krukor eftersom jag bara inte har orkat att åka till Blekingeplantan. Får väl se om det kan blomma till sig en tredje gång i favoritkrukan, den lilla fyrkantiga med de vita blommorna. Ett reafynd från Mairo.

Nu över till ämnet socker..  Jag är för första gången i mitt liv beroende. På riktigt. Tidigare har jag kunnat ta en ruta choklad och vara nöjd med det. Om jag tog tre mådde jag illa. Nu kan jag moffla i mig 5 chokladglassar på raken, sleva nutella direkt ur burken och en 200-grams marabou tar slut lika snabbt som den blivit köpt. Nu i skrivandets stund ser jag ju att det är choklad jag är beroende av. Vill sluta helt, i en tio dagar sådär, mest för att se om jag klarar det. Men den lille fule på axeln tycker alltid att jag gjort något bra under dagen för att förtjäna en glass eller fem. Men, nu gör jag ett försök. Fram till den 9 augusti blir det inget gottigt för mig, men på kvällen smäller det. Då är det tjejfest.