söndag 29 december 2013

Många lediga dagar

Vi har många lediga dagar tillsammans den här julen, och jag kan knappt beskriva hur förbannat underbart det är. Juldagen och annandagen spenderades i Småland hos farmor & farfar och alla kusinerna. Jag åkte på flunsan dock, och låg nedbäddad med dubbla täcken och huttrade. Hostan som kommit därefter är inte nådig och jag har blivit förpassad till gästrummet med Ines och en kur cocillana. Det sitter ett slemmonster i lungan och räcker ut tungan, ungefär så känns det.


Idag har jag i alla fall städat huset medan Tobbe och Kasper har spelat innebandy. Det klibbiga golvet i uterummet har fått känna på ångrengöraren, ja resten av huset också för den delen. Den är mig kär min ångare. Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig fin inför bion med syster och våra små grabbar!