måndag 3 mars 2014

Fööööörkyld

Igeeeeen. Jag har gjort två tennisträningar den här säsongen. TVÅ. Börjar bli riktigt lipig på det här nu. Dessutom har jag, efter 14 års smärta i knät när jag springer, idag googlat fram att jag har ett klassiskt löparknä. Låter ju spännande. Testade en runda på några hundra meter förra tisdagen och kände av det sisådär tre fyra hus bort.

Kasper är mitt i 6-årstrotsen, drömmer mardrömmar, har två lösa tänder, vill spela innebandy med pappa varje kväll och tycker nu äntligen att det är lite kul att rita huvudfotingar och skriva bokstäver.

Sanna är busig, kastar ut allt från sängen vid nattning, inklusive bäddmadrass och lakan(!), en napp i munnen och en i handen - alltid när hon ska sova. Ingen välling på natten längre, bara en flaska vid läggdags. Sover fortfarande flera timmar på dagen och pratar långa obegripliga harranger i en vacker meningsmelodi.

Tobbe och jag har firat tio år tillsammans  

Ines hänger med kattkompisarna på Näset och jag är glad att hon är kastrerad så att hon inte utsöndrar "jag är villig" doft. Hon är en liten ljuvlig tjej som jämt ska ligga där jag är. Hon hoppar inte längre upp på bordet och käkar upp Tobbes kaviarmackor vilket är uppskattat.