lördag 18 oktober 2014

1-årskalas

Idag ska vi fira den här lilla donnan, som fyller 1 år idag

Men först ska jag in till stan en sväng, lite småfix som ska köpas in. Jag åker bara till stan om jag verkligen verkligen måste, nästan allt finns numera i Lyckeby och hur osharmigt det än må vara med stora köpcenter och gråa betongbyggnader så går det före i alla lägen. Igår var familjepusslet något mer avancerat än vanligt och jag tvingades fredagshandla med båda barnen och halva Karlskronas befolkning. Lägg till tidspress och småstökiga barn på det.

Men det blev gjort, och Tobbe och jag kunde mötas upp som planerat på Friskis parkering för byte av bil, så att matkassar och barn kom hem igen medan jag och syster körde 75 min step/styrka. Krampade i baksida lår på uppvärmningen(!) och idag kan jag knappt gå. Men, fredagsvinet smakar aldrig så bra som efter detta pass. Viktnedgång, eller jag menar viktuppgång sedan utmaningen med familjen för tre veckor sedan = 2 hekto. Den här veckan har jag i alla fall hittat träningsmotivationen. I måndags körde syster och jag en timmes stepp-pass på friskis plus 4 km löpning direkt efter. Tennis onsdag, tung gräsklippning torsdag :) och så step/styrka igår. Det har jag kompenserat med äppelpaj och vaniljsås, mums!