fredag 31 oktober 2014

Allahelgona

Blandad kompott, glädje och sorg.. Först en liten tur till affären för inköp av godis som i skrivandets stund hamnar i diverse otäckingars korgar. Jag är på gott humör ikväll och känner mig generös med godiset. Eller. Det kan ju också bero på att påsen är enorm och kolorna ser äckliga ut. Tobbe har tillverkat en pumpa och jag kan inte riktigt bestämma mig för om den är läskig eller bara söt?!


Jag och barnen har blivit bortskämda ikväll hos syster, medan pappan i huset är på Kalmartravet med kompisar. Risotto á la Jens och monstermuffins till efterrätt. Väldigt välförtjänt efter ett hysteriskt cwc-pass med kramp i låret och spy i halsen. Gott e de, jag ska dit igen!


Så har vi varit vid Cissis grav idag och lämnat en fjäril. Det var så vackert på något vis, regnade gula löv över oss där vi stod och ån var alldeles stilla. Saknad