lördag 29 november 2014

Bula

Varnar känsliga läsare för hög gnällfaktor i kommande inlägg.
Tempo är ordet. Flexen skenar och Tobbe jobbar lördag (öppet hus). Varje tjugondag knut är man så noga med nedpackning av julsakerna. Ändå är det en enda röra nästa första advent. Var ute i förrådet med Tobbes alldeles för stora skor igår, att jag ens tog mig in i detta överbelamrade utrymme är en bedrift, men så trampade jag på en kratta så att skaftet slog till mig i pannan. En stor bula med ett åldersgrubbelveck i mitten. Sånt som bara händer på film, hehe! 
Nu är i vart fall hälften av stjärnorna uppe, man behöver vin innan man ger sig på ett så tålamodskrävande uppdrag som att få stjärnorna att hänga rakt. Jag missade den detaljen igår. Så saknas det en hel massa saker, bara att stuva in barnen i bilen och dra iväg. Jag som bara vill mysa, äta pepparkakor och tända brasa. Lägg till hostig och förkyld också. 
Så, det var nog allt.. ;)