lördag 27 december 2014

Dopparedagen och dagarna efter

Julafton
Hostande tomte kom med stor julklappssäck. Killarna gjorde mat, tjejerna drack drink. Julesnapsen smakade lika illa som alla andra snapsar men delar man den i tre går den ner. Lukt, smak, syn, hörsel och känsel lek tillsammans med strumpkast med störning var ändå det bästa på hela kvällen! Älskar att leka!
Lite läskigt med tomten!


Juldagen
Vaknade med världens tomhetskänsla. Tårarna rann hela långa dagen och när jag tänkte på hur mycket jag älskar min lilla och stora familj kunde jag knappt andas. Tanken på jobbet gjorde att magen knöt sig och jag kände mig fullständigt slutkörd. Det är som migrän, det slår till när man är ledig. Åkte till mamma, bästa medicinen när man är ledsen, älskade mamma Vi tog en promenad och fångade lite sol. Lovade mig själv att njuta av varendaste ledig sekund det här jullovet, att ta bort alla måsten, vara med familjen och samla energi.

Annandagen
åkte vi till farmor och farfar i Smålandsskogar. Kvalitetsstid med barnen, sällskapsspel, kalkonmiddag och shopping på Kosta outlet. Snön föll i morse till barnens stora glädje. Vi har gjort snöänglar och åkt pulka. Jag mår så mycket bättre! Mer vinterväder tack! :)