lördag 3 januari 2015

Ny soffa

Inte så enkelt som man kan tro. Jag och Sanna for runt bland möbelaffärerna igår och den enda(!) som föll mig i smaken kostade 19 000 kr och var en dunsoffa. Pedanten i mig kommer att få dåndimpen av att ständigt behöva puffa kuddar. Här är den i alla fall, galet snygg!
Cirrus soffa från Mio möbler. Jag skulle vilja ha den i grått.

Jag är uppenbarligen ofantligt kräsen. Är det inte formen så är det tyget. Vill inte att den ska vara för stel, men gärna lättskött. Raka linjer på armstöden. Kan heller inte bestämma om jag vill ha ljusgrå, mörkgrå eller svart. Tyget ska helst vara rent i färgen, alltså så lite spräckligt som möjligt. Ni hör, det här blir inte lätt!
Den här gillar jag också, men beställs på nätet och det är ju alltid lite riskigt.
Fortsättning följer..