lördag 25 april 2015

Silverpingvinen, lammarna och uno-trolleri

Lille killen som vägrade doppa huvudet för något år sedan har nu klarat silverpingvinen. Han övade lite i barnbassängen innan passet började och simmade då riktigt bra. Heja! Efter simskolan gick resan raka vägen till kalas och under tiden tittade Sanna och jag på de nyfödda lammarna. Men det var visst bara mamman som tyckte det var kul, Sanna stammade  "Jädd mamma, Jädd". Vi plockade lite vitsippor istället, det var mindre läskigt.

Ikväll har jag roat mig med uno-trolleri. Alltså Kasper är ljuvligt roligt, han tror nu att jag kan trolla på riktigt. Han drar ett unokort och jag ska gissa vilket det är. Han har lite svårt att dölja kortet så jag tjuvkikar lite diskret sen låtsas jag köra nån form av magisk känsla och gissar rätt varje gång. Han går på det hela tiden, hahaha.