måndag 6 juli 2015

3-årstrotsen

Rita i ansiktet, på möbler och gosedjur är kul..
Nu är pappan i huset hemma efter några dagar i Halmstad med kompisar. Behövligt, då mina mamma-nerver behöver vila lite. Sanna måste ha kommit in i 3-årstrotsen över en natt. Hon spottar och fräser, slåss och säger bajskorv hela tiden. "Dumma mamma" är också en populär fras. Jag sliter mitt hår vid nattningarna. Det spelar ingen roll hur trött hon är, hon bara ska inte sova. Häromkvällen sa hon när hon lugnat ner sig från ett utbrott "jag ska inte spotta och slå mera mamma". 7-åringen här hemma bara älskar att busa med henne, ni vet sådär lite för mycket så att hon blir arg till slut. "Kapper slog mig". "Näe, hon ljuger, hon nöp mig". Och så är det igång! Idag är det jag som drar till staden. Lunch med mamma. Äta i lugn och ro. Ta en kaffe. Planera Bornholmsutflykten :)
Sanna har nu varit blöjfri i tre veckor och det går jättebra. Någon liten olycka då och då men rätt sällan ändå. Sicken stor tjej, klart hon måste få trotsa lite!! :)