söndag 18 oktober 2015

Drömmar

Jag drömmer ofta mycket om nätterna, hjärnan blir så mycket lättare överbelastad nu än tidigare.  Jag har några återkommande, jobbiga och ibland knäppa drömmar:

1. Om Cissi. Min fina barndomsvän som gick bort i cancer för 7 år sedan. I drömmen är hon sjuk, ibland överlever hon, ibland inte. Skillnaden mot andra mardrömmar är att man inte kan dra en lättnads suck när man vaknar eftersom det inte finns något lyckligt slut. Det är nästan värre när hon i drömmen överlever och man vaknar för att inse att så var det ju inte. Du är saknad älskade vän.

2. Att jag är försenad och allt går i slow motion. En klassiker. Vaknar spänd som en fiolsträng med andan i halsgropen. Känslan av att springa utan att komma något vart. Usch.

3. Att farmor, som gick bort för 20 år sedan, finns i livet men har hållit sig undan. Jag är så arg på henne att jag bara gråter. Min farmor var mycket speciell för mig, tänk om man hade fått träffa henne idag. Prata om livet ♥

4. Mina ex(?!) lite knäppt, jag vet, hehe. När jag vaknar och ser att Tobbe ligger bredvid blir jag alltid lite lättad. Han är min och jag valde rätt liksom :)