söndag 20 december 2015

JULLEDIG

Jag har aldrig trivts så bra på ett jobb som jag gör nu. Det tar några år. Började på Familjestöd 2011 men blev gravid nästan direkt med sjukskrivning och sedan föräldraledigt. Men nu äntligen känns det stabilt och jag riktigt längtar till jobbet. Att jobba med familjebehandling innebär ständigt nya utmaningar. Alla familjer är olika och behoven likaså. Det innebär att man lär sig så enormt mycket hela tiden. Samtidigt är det tufft på många plan och man behöver pausa för att inte ätas upp. Den här julledigheten är en sådan. Är helt slutkörd. Känns som att jag skulle behöva sova i en vecka eller så.

Meeen i juletider kan man inte ligga på latsidan. Tobbe har inte köpt in en endaste julklapp, och han ansvarar ju för hela sin sida släkten. Jag är i princip klar ;) Vi lottar i vår familj (även kusinerna) så det blir inte så många att köpa till. Ogillar skarpt när man köper saker bara för köpandets skull. Vädret kan man ju klaga på, fy sjutton alltså vilken gegga. När man har en en liten pojke som älskar att spela fotboll, oavsett väder, så kan ni ju räkna ut hur hans kläder ser ut. Och för all del. Vår gräsmatta.. Behöver nog så om den till våren ;)

Nu när jag är lite ledig ska jag försöka att blogga ifatt! Vi får se om jag lyckas!