söndag 27 mars 2016

Påsk

Med tanke på att mitt hjärta har hoppat lite som det vill den senaste veckan behövde jag påskledigt. Det ska visst kallas stresshjärta. På 1177.se står det:
Extraslag känner du vanligen som att hjärtat hoppar till. Det beror på att ett extra hjärtslag kommer tätt efter det föregående. Därefter uppstår en kort paus då hjärtat hinner fyllas lite extra med blod. Nästa normala hjärtslag blir därför lite kraftigare och kan kännas som att hjärtat hoppar till.
Så har det hållit på sedan förra fredagen. Har haft det mängdevis med gånger men aldrig såhär länge. Ofarligt enligt mamma, som när hon var ung kollade upp detta. Meeen, med tanke på namnet var det läge att ta ledigt.


I fredags blev det rajtan tajtan på stars. Jag och min tränare (som ju tog silver i H45) firade medaljerna med våra respektive och några till. Många kalla öl blev det! Idag har Sanna & jag varit på eftermiddagsgrill i Wämöparken med syskonen Hallström och kusin Magnus med familj. "De va joligt o leka mamma" sa Sanna när vi åkte hem. Imorgon tänder vi grillen här hemma i vår skog då vi får besök av farmor & farfar.
Glad påsk alla ♥