fredag 24 juni 2016

Laleh

Så för första gången på 35 år är jag ensam på självaste midsommarafton. I år, när jag tyckte att det lika gärna kunde regna, är det fetsol och supervarmt. Såklart. Jag som suttit med vinterjacka alla midsomrar jag kan minnas.

Barnen är traditionsenligt i Djursvik med sin pappa. De har det jättebra! Har fått bilder på Kasper som fiskar och Sanna som badar. Och på godisregnet, viktigast på midsommar enligt Kasper :)

Hela familjen Hallström är i Göteborg för Springsteen-konsert (utom pappa, som är på Trummenäs). Såklart fick jag följa till götet om jag ville. Dessutom har jag fått massor av inbjdningar till diverse midsommarfirande. Men, jag valde alltså att vara hemma. I huset. Själv. Ensam. Nytt och ovant, men ganska så mysigt faktiskt. Pepplistan på Spotify, sol och ett glas vin.

Så, jag tänker som Laleh - "jag tittar inte ner mer, jag tittar upp mot himlen .... Jag ska bara vara mig själv, vill bara få va mig själv".
Glad midsommar!!