tisdag 19 juli 2016

Liseberg

Liseberg 2016 kan sammanfattas på följande vis. Kasper var 7 mm från att få åka alla de "roliga" karusellerna som Helix, Balder och radiobilarna. Allvarligt, radiobilarna? Vi tog på honom skorna med de tjockaste sulorna, rufsade om hans hår och bad honom smyg stå på tå men det fattades fortfarande 7 förbaskade millimeter. Jag inser såklart att det är bra att de håller på säkerheten. Men just när man står där vid Helixvagnarna efter att ha slingrat i kön i upp emot en timme, då blir man ju lite knäckt. Vi lyckades dessutom pricka in både Gothia Cup och Lotta på Liseberg så det var ett myller av folk.
Trots detta hade vi en superbra dag. Jag kan inte minnas när jag skrattade så mycket senast. Den där GPS:en i bilen alltså, som på engelska ska uttala vägnamnen på svenska, jag skrattade så tårarna rann. Nästa år, då jävlar ska vi åka Helix Kasper och jag!!