måndag 15 augusti 2016

Miljoner beslut

Imorgon börjar Tobbe jobba och barnen ska till dagis/fritids. Det är en rätt härlig känsla när allt rullar igång igen, framförallt i år. Jag har tagit lite ledigt nästa vecka för att fixa i huset inför mäklarens fotografering. Mycket är fortfarande oklart och vi ältar hur vi ska göra med huset. Men numera kan man göra fotograferingen tidigare och sen lägga ut huset till försäljning flera månader senare om man vill. Så där är vi nu. Ni som känner mig vet vilken beslutsångest jag har för typ allt, så ni kan ju tänka er hur jag har det nu. När jag är hemifrån känns det givet att sälja men när jag kommer "hem" får jag lite panik. Jag älskar verkligen huset och trädgården. Närheten till skogen, frihetskänslan, björken och den lilla bergshällen. Samtidigt känner både Tobbe & jag att vi inte kan njuta av det fina nu när det blivit såhär. Glädjen är liksom bortsuddad..



Jag har kanske kanske ett bostadsrättshus på gång som jag skulle vilja ha. Det hade varit perfekt för mig & barnen. Dyrt men perfekt. Får nog veta snart om det blir så och då blir det helt plötsligt bråttom. Vi har ju en lägenhet i stan också som Tobbe flyttar till 1/10. Vad gör vi då? Säljer huset så snabbt det går eller säger upp lägenheten i stan så att Tobbe kan bo kvar i huset ett år? Fy fan, miljoner beslut som ska tas utan facit.



Lite kul har vi hunnit med också. I fredags åkte vi till Barnens Gård och öste i vattenrutchkanorna. Jag hade mest panik över det iskalla vattnet. Likadant var det på Ölands Djurpark. Vem fasen vill bada när man förfryser sig på kuppen? Det borde vara värt den extra slant det kostar att värma upp det några grader. Tacka vet jag Joboland på Bornholm ;)