söndag 30 oktober 2016

Beep-test & sjukstuga deluxe

Familjestöd har fått möjligheten att vara med i ett 10-veckors program med fokus på träning och hälsa. Det hela började med inbody-mätning. Vilken maskin, den scannade hela kroppen invändigt och trots att jag inte alls känner mig i något höjdarskick fick jag fina värden. Tack kroppen för det! Han sa att jag har glädje av min forntida glans som elitidrottare. Det är ju tur ;)

Efter detta väntade beep-testet och det blev en riktig flash-back från skolidrotten, hua. Jag valde 15 meters (det kortaste såklart) och gjorde 13.10 #nöjdfaktiskt.

Maxpulsträningen satte dock igång något i kroppen för en timme efter testet började jag nysa - nonstop, bokstavligen.. Mina kollegor skrattade gott :) Dagen efter låg jag pall i förkylning. Samtidigt meddelar Tobbe att Sanna precis spytt och det fortsatte 12-13 gånger till den natten. Sen kom hon till mig på morgonen och fortsatte kräkas. Tror ni någon av oss klarade sig undan. Nej precis. Fy in i helskotta vad jag hatar magsjukan, det är så hemskt vidrigt. #usch,usch,usch.