söndag 18 december 2016

Lillejul, shoppingdag med mamma & sängmontering

Snart ny vecka - den riktiga julveckan! Granen är klädd, några julklappar är på plats (tuggade på av Isa, morr) och den traditionsenliga lillejulen är firad på Sjuhalla. Tomten med sin illaluktande päls visade sig i skogen och vinkade åt kusinskaran. Så gulligt att se de små med skräckblandad förtjusning 💕


Idag har mamma & jag gjort Bräkne-Hoby och Ronneby, avslutades med fika på Mandeltårtan! 💕


Utöver detta har jag lyckats montera ihop Kaspers säng, SJÄLV. Jag trotsade Ikea-beskrivningen som visade två gubbar. Ihopmonteringen av sängstommen gick bra men när jag för tionde gången misslyckats med att få dit den jävla resårmadrassen (som vägde BLY) då grät jag en skvätt och drog all världens svordomar i en enda mening. Men till slut hamnade den rätt och jag knöt näven mot madrassen och tänkte, ha - jag vann 😉