måndag 24 juli 2017

Sen sist..

Till att börja med, vad tusan är det för sommarväder vi har i år. Får ingen sommarfeeling alls. Ett riktigt högtryck tack så att man får svettas lite och klaga på värmen.

Sen sist då. Förra helgen åkte mamma och jag på en liten mini golfweekend. Så jäkla mysigt. Men alltså, kolla in restaurangen, gode tid. Lappad heltäckningsmatta och noll människor förutom vi.. och 40 flugor. Pensionatet var jättegulligt men kolla in beskrivningen för tv-tittandet. Behöver jag tillägga att det var en tjock-tv med redig antenn på, haha!


Lisebergsbesök avklarat och jag kan konstatera att man blir förbaskat mycket fegare med stigande ålder. Förra året köade jag och Kasper till Helix i dryga timmen men då fattades det 1,5 cm på längden och fick vi inte åka. Kasper hade ju längtat efter att äntligen få åka i år så vem fick ställa upp.. Jo Tobbe! När Sanna och jag mötte upp efter åket var de rätt svettiga av skräck båda två. Så min tur i farfars bilar med Sanna kändes som ett helt rätt val :)



Vi har dessutom lyckats få till en träff med bästa vännerna från tiden på Skillingenäs. Fördrink hos mig, vidare till Tobbe för drink nr två, middag på Nivå och avslutning på Foxen. Med tanke på hur mycket tid jag umgåtts med Tobbe den senaste veckan får jag väl förtydliga att - vi är fortfarande väldigt separerade och alltså bara vänner.



Vi har också hunnit fira lilla kusinbarnet Astrids 1-årsdag.





Kört skiten ur syrran på tennisbanan, gott!


Det var nog alles!! :)