måndag 29 januari 2018

Tjejfest och lite annat

Så var helgen över, lika snabbt som den kom ungefär. Har åkt på förkylning igen.. vilket förpestar tillvaron något, men annars är det fint med livet :) Barnen kommer till mig idag. Är ju aldrig utan dom mer än 3 dagar i rad tack & lov. Vi kör fortfarande 2+2+3 upplägget och det funkar fint. När vi pratar med barnen önskar de fortsätta så. Kräver lite mer planering från mamman och pappan men det är det värt alla gånger i världen.

Vi har ett litet födelsedagsbarn hemma till helgen och det ska firas stort. Först ut fredagens "barnkalas" med sju livliga pojkar som ska äta tacos och spela tv-spel (svettas bara jag tänker på det). På lördagen blir det vuxenkalas och på söndagen ska vi gå ut och äta med pappa Tobbe. Söndagen är ju riktiga födelsedagen, tänk att den här lille blir 10 år


Lilla tjejen i huset blir 6 år i maj och har kommit in i fasen "du bestämmer inte över mig". Häromkvällen var hon så arg över att Kasper var äldre och fick flytta hemifrån tidigare än henne. Vem vet sa jag, de där pojkarna har en tendens att stanna kvar hos mamsen lite längre än tjejerna. Men hon köpte inte det riktigt. Hur som helst, nu har hon äntligen tappat båda tänderna uppe. Har försökt ta kort på lilla gluggen..


Tandfen har fått jobba hårt sista tiden. Lite roligheter från Sanna som måste skrivas ner och sparas. Klad (Choklad) Vinnit (vunnit) "det var inte mitt fel visst", "det blir orättvist för mig" och den klassiska Stölvar (stövlar).

I helgen fick jag äran att följa med "båtfruarna" på fest trots att jag inte har någon båt. En riktigt go skara och fasen vad kul vi hade! Lite suddigt framåt småtimmarna som sig bör..


Alltså kan man annat än älska tjejfester, det går ju inte att misslyckas. Inga män i vägen liksom ;)