tisdag 20 februari 2018

Sportlov & loftbygge

Måndag och sportlovsvecka. Jobbar ju alla dagar utom fredag men får ändå sportlovsfeeling. Mest njuter jag av att slippa tjata om läxor ;)

Nu har vi dragit igång loftbygget i huset och det innebär att min flextid kommer att ökas på den här veckan. Varje morgon 07.00 drar byggarna igång och då vill man ju helst inte stå där yrvaken i linne och trosor. Istället är man färdigduschad, piffad och på jobbet vid den tiden, först av alla.

Tror det kommer bli väldigt bra med ett litet extra öppet rum intill barnrummen där uppe. Loftet kommer att vara ovanför köksdelen med fyra inbyggda spotlights i taket och glasräcke ut mot vardagsrumsdelen. Så det kommer vara fortsatt luftigt och ljust i huset. Så spännande att se resultatet!


Och så har det blivit två små minitrips senaste helgerna. Först ut Kristianstad med mamma, syster och svägerska. Sen Kalmar med Linus och barnen.

Jag säger som jag alltid har sagt, dessa små utflykter är så mycket mer värt än en vecka på kanarieöarna. Sen hade jag ju gärna tagit båda men om man nu måste välja ;)