torsdag 24 maj 2018

Odlingslådor

När jag flyttade in i huset stod det odlingslådor utspridda lite här och var runt tomten. Det växte mest ogräs och lådorna var sunkiga. Jag lade undan dem och tänkte att de fick åka med till tippen nästa vända. Men de blev kvar där bakom stenmuren och häromveckan började vi prata om att fixa till dem. Vi grävde ut bakom spaljén, lade markduk och laserade lådorna svarta.

Just odling från frö är inte min starka sida så det återstår att se om det blir några sockerärtor, morötter, rädisor, sallad, salladslök och smultron i år. Sanna har hjälpt till att vattna så nu är det bara att vänta och se. Vi passade på att måla lite annat också när vi ändå höll på. Vi har ju lite svårt att sitta still både Linus och jag..

Nästa projekt är att lägga markduk och fylla på med singel på hela baksidan. Det ser rent ut sagt för jävligt ut där nu. Vassa småstenar och massa ogräs. Ser inte fram emot att skottkärra singel en hel dag men oj vad jag ser fram emot resultatet ;)