onsdag 6 juni 2018

Så vackert ute

Man borde egentligen ta ledigt den här tiden på året, och njuta av det vackra utanför fönstret. Det är nästan så man tappar andan. Lite skönt att ha lövskugga på baksidan där solen smäcker hela dagen.


Helgen som var, var lugnare än vad som är sunt för hälsan. Barnen var hos Tobbe och Linus var i Skövde på kongress. Tänkte att jag skulle njuta lite i min ensamhet men näe. Efter TBE-sprutan vi tog förra måndagen har jag haft ont i magen, ont i huvudet, illamående, feber, ingen aptit osv. Usch så deppigt. Dessutom var jag något oförberedd på hur jobbigt det skulle vara att vara ifrån Linus en hel helg. Riktigt jävla skitjobbigt var det. När han sen stod där i hallen på söndagskvällen pirrade det så mycket i magen att jag höll på att kräkas. Hur kan man vara mer nykär efter ett år tillsammans än när man precis träffades?

Fin är han ♥

Sen har vi ju vädret, det måste ju kommenteras. Värmerekord! Gräsmattorna är vita och folk vattnar som tokar på kvällarna. Helt galet. Jag flyr helst undan den värsta solen mitt på dagen men framåt eftermiddagen är den alldeles ljuvlig. Utemiddagarna avlöser varandra.


Björnbären blommar.


Och jordgubbarna är på gång :)