fredag 20 juli 2018

Kolding, Legoland och Givskud Zoo

Nu är vi hemma igen från vår lilla Danmarkstripp. Jag valde att casha in min födelsedagspresent från barnen (en hel dags bra uppförande) lagom till avresan. Det höll väl i sisådär en halvtimme sen var de igång. Detta syskongnabb gör mig GALEN - "sluta härmas, hon tog min sko, han slog mig". Och (de tomma) hoten har haglat i ungefär samma takt - "slutar ni inte nu blir det inga iPads ikväll, vill ni att vi ska åka hem igen eller, inget godis för den som bråkar". Sen kommer det helt plötsligt ett spontant förlåt från barnen och de vuxna blir glada och lovar i samma stund att inte skälla mer. En timme senare är allt igång igen och tja, så håller det på..


Killen som alltid har något bus på gång :)


Sanna kämpade hårt med den här och efter en tjugo försök klarade hon att svinga sig över på andra sidan. Mycket nöjd tjej.


Kasper fångad


Givskud zoo


Sekunerna innan någon bev blöt


Här åt vi middag sista kvällen. Maten var supergod, barnen satt med länge och pratade med oss och jag njöt verkligen av stunden. Sedan hoppade vi bort i soffhörnet, barnen spelade på sina iPads medan Linus och jag tog varsin drink i kvällssolen. Livskvalité.


Glad Sanna


Bus och kramar


Nu ska vi njuta hemma resten av semestern. Kasper har åkt iväg med kompis och hans pappa för att tälta på en ö inatt och Sanna är på Sjuhalla och leker med Lovis. Lugnet har lagt sig :)